Zakupy grupowe – czy warto

0 comments

Zakupy grupowe to przede wszystkim forma promocji dla firm i produktów. Czy jednak warto postawić właśnie na taką reklamę? Czy jest ona skuteczna i przysporzy nam zadowolonych Klientów?

Z czym to się je?

W pierwszej kolejności warto poznać genezę zjawiska jakim są zakupy grupowe. Na początku zostały one stworzone z myślą o ośrodkach wypoczynkowych. Jak wiemy ośrodki wczasowe muszą zmagać się z sezonowością zainteresowania Klientów. Dlatego, aby zwiększyć poziom sprzedaży usług poza sezonem należało wymyślić nową, kuszącą formę promocji. Uzyskane z tego tytułu przychody pozwoliłyby przynajmniej pokryć koszty utrzymania ośrodka przez „martwy okres”. Oczywiście w miarę upływu czasu zakupy grupowe objęły także inne branże. Salony urody, sklepy internetowe, szkoły nauki jazdy, kawiarnie, restauracje i wiele innych stosuje ten sam sposób promocji. Wydawać by się mogło, że zakupy grupowe to świetny i przynoszący zyski wynalazek. Tak z pewnością jest o ile oczywiście przedsięwzięcie zostanie dobrze przemyślane. Warto zatem rozważyć ZA i PRZECIW zakupów grupowych.

Co możemy zyskać?

Jeżeli jesteśmy nowi na rynku i co więcej nie posiadamy środków na tradycyjne formy reklamy to zakupy grupowe mogą okazać się idealnym pomysłem na przyciągnięcie Klientów. Nawiązując współpracę z portalem zakupów grupowych mamy szansę dotrzeć do tysięcy potencjalnych Klientów. Oczywiście nasz zarobek na świadczonej usłudze będzie niewielki, ale z drugiej strony część Klientów zapewne pozostanie z nami na stałe. Zakupy grupowe to idealna forma promocji marki. Dzięki reklamie mamy szanse utrwalić się w pamięci Klientów. To z kolei znacznie zwiększa nasze szanse na sprzedaż.

Nie ma róży bez kolców

Zakupy grupowe, jak już wspomnieliśmy, to idealny sposób na promocję i zainteresowanie Klientów naszą marką. Z drugiej jednak strony tego typu zabiegi wymagają odpowiedniego przygotowania oraz kalkulacji ryzyka. Przede wszystkim musimy dokładnie policzyć koszty oferowanych produktów czy usług. Zazwyczaj podpisujemy z portalem umowę na określoną ilość np. zabiegów kosmetycznych, które później bezwzględnie musimy wykonać. Bardzo szybko może się okazać, że „dokładamy do interesu” a co więcej nie docieramy z promocją do grupy docelowej a jedynie do osób „czyhających” na okazję. Oczywiście możemy znacznie zawyżyć wartość początkową usługi i tym samym nawet udzielając wysokiego rabatu będziemy zarabiać. Jest to jednak kłamstwo, które Klienci bardzo szybko wychwytują.

Czy zakupy grupowe to żyła złota? Z pewnością nie. To raczej idealne uzupełnienie tradycyjnych form sprzedaży i przede wszystkim promocja dla firmy oraz oferowanych przez nią produktów i usług. Decydując się na tą formę reklamy należy obrać właściwą strategię. Przecież zakupy grupowe pogrążyły już niejedną firmę! Warto o tym pamiętać.

LEAVE A RESPONSE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Najnowsze wpisy

  • Portal informacyjny na temat bezpiecznych zakupów w sieci i poza siecią. U nas znajdziesz praktyczne porady na temat właściwego wydawania pieniędzy, a także informacje o najnowszych nowinkach zakupowych dla niej i dla niego! DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O NAS

    NOWE ARTYKUŁY

    Poradnik Zakupowy © Copyright 2015